Σελίδες

Τετάρτη 16 Νοεμβρίου 2011

Pac Man, τριαντάρισες και ακόμη κυνηγάς φαντάσματα!

Πριν από τριάντα χρόνια, ουρές πιτσιρικάδων συνέρρεαν στα «φλιπεράδικα» της εποχής, για να δοκιμάσουν το νέο παιχνίδι της Namco, με ήρωα μια κίτρινη μπάλα που έτρωγε και τρωγόταν από φαντάσματα. Το Pac Man κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1980 και έγινε γρήγορα επιτυχία σε όλο τον κόσμο ενώ επέδρασε καταλυτικά στην ευρύτερη ποπ κουλτούρα των ‘80s.


Η τρέλα με το Pac Man ξεκίνησε στην Ιαπωνία, όπου πρωτοκυκλοφόρησε το παιχνίδι στις 22 Μαΐου του 1980, ενώ έως τον Οκτώβριο του ίδιου έτους είχε κατακλύσει την αμερικανική και άλλες μεγάλες αγορές, με την Namco να κάνει «χρυσές» δουλειές, πουλώντας πάνω από 100.000 μηχανήματα. Γρήγορα, η έντονη ζήτηση οδήγησε την εταιρία στην κυκλοφορία νέων εκδόσεων, μεταξύ των οποίων το Ms Pac Man, το Super Pac Man και άλλα.

Λίγοι ξέρουν ότι στην αρχική κυκλοφορία του παιχνιδιού από την Bandai Namco Games, ονομαζόταν Puck Man. Ωστόσο, όπως αναφέρει ο δημιουργός του, Toru Iwatani, εάν το παιχνίδι εμφανιζόταν έτσι, είναι σίγουρο ότι όλοι οι πιτσιρικάδες θα έξυναν λίγο το αρχικό P ώστε να μοιάζει με F, ενδεχομένως αλλάζοντας ακόμη και τη μοίρα του παιχνιδιού.

Το 2010, ο Pac Man μπήκε και στο βιβλίο Γκίνες, ως ο γνωστότερος χαρακτήρας βιντεοπαιχνιδιού στην ιστορία. Σύμφωνα με γκάλοπ της Davie-Brown Index, ο Pac Man είναι αναγνωρίσιμος από το 94% των αμερικανών καταναλωτών, νικώντας στην ιδιότυπη αυτή αναμέτρηση χαρακτήρες όπως ο Super Mario και ο Sonic.

Μια ακόμη από τις πρωτοπορίες του Pac Man είναι ότι πρόκειται για τον πρώτο ήρωα βιντεοπαιχνιδιού που αξιοποιήθηκε εμπορικά, καθώς η εικόνα του διακόσμησε μια ολόκληρη γκάμα προϊόντων, όπως κούπες, γραβάτες, τηλέφωνα, μπάλες του γκόλφ, ενώ στις ΗΠΑ, οι περιπέτειές του πέρασαν στην μικρή οθόνη και ενέπνευσαν το τραγούδι Pac Man Fever από τους Buckner & Garcia το οποίο βρέθηκε στο top 10 των ΗΠΑ το 1980.

Επίσης, ο Pac Man είναι η βασική πηγή έμπνευσης για τα smileys, τα ανθρωπάκια που, με τις διάφορες εκφράσεις τους, έχουν κατακλύσει την επικοινωνία μέσω internet.

Σύμφωνα με το δημιουργό του, τον ιάπωνα Toru Iwatani, η επανάσταση του Pac Man ήταν ότι δεν ήταν τόσο επιθετικός όσο τα παιχνίδια που κυκλοφορούσαν έως το 1980. «Πριν το Pac Man, τα βιντεοπαιχνίδια arcade ήταν συνώνυμα του να πυροβολείς εξωγήινους και ήταν μόνο για αγόρια. Ωστόσο, ξέραμε ότι δεν υπήρχε μέλλον για τα arcades εάν δεν έμπαιναν στο παιχνίδι γυναίκες και ζευγάρια. Έτσι, το Pac Man σχεδιάστηκε με βάση αυτό το concept. Γι' αυτό οι εχθροί είναι πολύχρωμοι, για να τους μισήσει κανείς δυσκολότερα».

Τα «φαντάσματα» έχουν επίσης χαριτωμένα ονόματα, καθώς ονομάζονται Blinky, Pinky, Inky και Clyde. Ένα από τα ελαττώματά τους, το οποίο αξιοποιούν οι καλοί παίκτες, χαράσσοντας ανάλογη στρατηγική, είναι ότι οι κινήσεις τους ακολουθούν συγκεκριμένο μοτίβο και μπορούν να προβλεφθούν.

Ακόμη, αν δεν το ξέρατε, κάποιες φορές ο Pac Man μπορεί να περάσει μέσα από τα φαντάσματα, σε ένα ακόμη ελάττωμα στο gameplay, τουλάχιστον στις βασικές εκδόσεις του παιχνιδιού.

Σύμφωνα με τον «πατέρα» του παιχνιδιού, κάθε φάντασμα έχει τη δική του ξεχωριστή προσωπικότητα και συμπεριφορά στο ταμπλώ, κάτι που εξυπηρετεί στο να μην γίνεται βαρετό το παιχνίδι.
Όσο για το γιατί ο Pac Man είναι κίτρινος, ο δημιουργός είναι σαφής. «Θεωρούσαμε ότι το κίτρινο είναι ένα ειρηνικό χρώμα. Είναι ένα ουδέτερο χρώμα που δεν αντιπροσωπεύει ούτε φιλία ούτε εχθρότητα», τονίζει. Tο όνομα βγήκε από τον ήχο (πακ-πακ-πακ) που βγάζει ο ήρωας όταν καταβροχθίζει τις τελείες.

Από τεχνικής πλευράς το παιχνίδι δεν τελειώνει ποτέ. Ωστόσο, στο 256ο επίπεδο το δεξί μέρος της οθόνης κατακερματίζεται, έχοντας ως αποτέλεσμα να μην μπορεί ο παίκτης να «φάει» όλες τις τελείες, ακόμη και με τέλεια γνώση του ταμπλώ και των κινήσεων των φαντασμάτων. Σε αυτή την τελευταία πίστα έχει δοθεί σειρά ονομάτων, όπως το «Τελικό Επίπεδο», «η οθόνη του θανάτου», «η τυφλή οθόνη» κ.α.

Το καλύτερο σκορ που έχει επιβεβαιωθεί στην ιστορία του παιχνιδιού είναι και το ανώτερο δυνατόν, αυτό των 3.333.360 πόντων και επιτεύχθηκε από τον αμερικανό Billy Michell μέσα σε έξι ώρες. Ο Michel κατάφερε να τελειώσει και το 255ο επίπεδο, χωρίς να χάσει ούτε μια ζωή και καταφέρνοντας να «φάει» κάθε τελεία, φρούτο και φάντασμα σε κάθε επίπεδο ξεχωριστά.

Από το 1999, ο Billy Michell προσφέρει 100.000 δολάρια σε όποιον μπορεί να αποδείξει ότι πέρασε το 256ο επίπεδο του Pac Man. Μέχρι στιγμής, κανείς δεν έχει διεκδικήσει το βραβείο.
πηγή,  http://www.in2life.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...